Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Innocent white angel

Av cherrycandle - 20 oktober 2009 13:31

  


Börja som vanligt med ett rent ansikte. Det spelar ingen roll vilka produkter du än använder för att täcka ojämnheter och inperfektioner, de kommer sitta bättre och se bättre ut om du lägger dem på en ren yta.


Ta en vit ögonskugga, eller som i mitt fall teaterfärg i vitt, och använd som bas över ögongloben.

     


Använd sedan samma vita, eller om ni använde teaterfärg, en vit ögonskugga och överdriv alltid vid ögonbrynet och ögonvrån. Välj en guld ögonskugga och lägg den på ögongloben där ögat viker sig.

     


Ta en ljusare guldögonskugga och applicera denna på resterande ögonglob. Använd den i mörkare guld under ögonen för att linjera dem.

     

      


Använd brun kajal eller eyeliner och linjera tunt ögonen som på bilden nedan. Linjera bara där det tenderar att växa mest ögonfransar. Lägg sedan en silverglittrig eller vitglittrande eyeliner för att lysa upp ögonen ordentligt. Under ögat lägg denna endast närmast ögonvrån och dra ihop den med den bruna.

      


Jag använde små kulor och konstsand (ni kan använda socker, detta skadar inte heller huden) och fäste dem med ögonfransklister och vanligt vaselin.

      


Änglar har en ren look, använd den vita ögonskuggan och rama in hela ansiktet, helst vid hårfästet och vid kindbenen. Använd en brun rouge och definiera kind och käkbenen. Glöm inte maskara och lösögonfransar för den där oskyldiga looken.

      


Fjädrarna är fästa med ögonfransklister och hårspray. Täck hela öronen och forma fjädrarna till er tillfredsställelse.

        

Have a go with this sweetheart!


Produkter:


Vevay

- ögonskugg palett

- Pressed Matte Powder

- Color Correct Eyeliner i brunt


Make Up Store

- Eyedust i golden mane och carat

- Max lashes i svart

- lösögonfransar


Viva la Diva

- Glitter Eyeliner i disco


Kryolan

- Fun Face i vitt


Glitter, paljetter och andra hantverksprodukter finns att köpa i olika hantverksbutiker.

 
 
^^

^^

20 oktober 2009 18:01

Jamen de är ju strålande :D vill se resten av bilderna sen också :)

http://rebeckah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards