Cherry Candle

Alla inlägg under december 2009

Av cherrycandle - 29 december 2009 03:05

   Denna look passar utmärkt till festligheter under december månad, have fun!


Börja med ett rent ansikte, dölj inperfektioner och lägg en vit eller ljus ögonskugga som grund.  Kom ihåg att överdriva vid ögonbryn och ögonvrår.



   Lägg en kompakt röd ögonskugga, eller som i mitt fall teater smink i rött.  Det går att fästa glitter direkt på detta underlag men man måste vara snabb som attan och vi vill inte ha det slarvigt.


   Preparera det röda området med vaselin eller en genomskinlig läppglans (var noga med var) och applicera försiktit rött glitter med en pensel. Glittret fastnar överallt där du preparerat var även noga med att ta bort glitter som ligger löst nära ögonen.


   Använd en svart vätskebaserat eyeliner och lägg  en ganka tjock linje uppe och nere för att redefiniera formen på ögonen. Linjera bara hälften av nedre delen.


 

Ta nu en bronsfärgad ögonskugga med starka piggment och skugga i fördjupningarna vid ögonglogerna på samma sätt som bilderna nedan. Detta för att få djup i ögonen. Använd lite brons och lägg tunt på undre linjen.



   Använd den vita eller annan ljus ögonskugga och applicera i ögonvråna. Dra upp det ljusa och låt det svagt möta bronsögonskuggan uppe och nere, på detta sätt får du in ljus i ögonen.



   Svart maskara och ett par lösögonfransar, glöm inte att måla de nedre ögonfransarna.

   Färdig! Lycka till!


     

God Jul och Gott Nytt År


Produkter:


Vevay

- ögonskuggpalett, vitt


Make Up Store

- Cake Eyeline

- Max Lashes

- Eyedust i Bronze


Bruynzeel

- teatersmink palett, rött


Övrigt: Lösögonfransar, rött hobbyglitter och vasselin

Av cherrycandle - 15 december 2009 15:05

En enkel och rolig accessoar nu i juletid.


Du behöver: Tyg i två olika färger, knappnålar, synål, sax, måttband och tråd


Börja med ett stycke tyg, vad helst färg du önskar.


Vik på mitten och sy efter kanten.


Lämna ca. 1cm kant nertill och en liten öppning upptill.


Klipp ut mudden, den bör vara minst 2cm bred och längden mäter du ut och klipper till efter luvan.


Vänd luvan så att sömsidan är inått vänd och börja sy mudden på samma sätt som bilden nedan.


När du sytt varvet runt vik ner kanten på mudden och du kan redan se aningen av en blivande tomteluva.


Vik in den lösa kanten och när kanten är jämn nåla fast mudden.


Sy sedan från insidan och kom ihåg att gömma stygnen på utsidan när du syr från insidan.


Ta sedan ett litet stycke tyg och vik detta.


Trä igenom ändarna på den vikta tygbiten och vik över kanterna på samma sätt som på bilden nedan. Var noga med att avigsidan är blottad när du gör detta så inte toppen kommer åt fel håll. Sy sedan några sygn för att fästa.


Vik luvan rätt väg och du har just blivit klar med din egen mini tomteluva!


Luvan fästs enkelt i håret med hårnål eller klämmor och kan även vara en rolig accessoar på kläder, bara sätta fast med en säkerhetsnål.


Trevlig Jul!

Av cherrycandle - 15 december 2009 14:59

Jul betyder lov och glädje för de flesta, man reser bort, träffar nära och kära och har en stund att tänka på annat än det vardagliga livet. Jag har än en gång inte uppdaterat på mycket länge och detta bevisar bara hur upptagen jag har varit med arbete osv. Nu när jag har en lugn stund och några dagar ledigt tänkte jag lägga upp ett finurligt klipp jag haft på lager, enjoy!


Happy Holidays!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards