Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Snowflake

Av cherrycandle - 16 april 2010 10:55

   Våren är här och bara därför tänkte jag låna vinterns färg för att lysa upp tillvaron i slasket som råder på de flesta håll runt om i norden just nu. Denna rena look är både otroligt fin och framför allt enkel att göra.


När foundation och annan grund är lagd, använd en vit penna eller creame baserad ögonskugga och gör en bas på ögonlocken. Dra ut det vita i en ordentlig vinge upp mot ögonbrynet. Lägg sedan en lös skimmrande vit/silver ögonskugga över hela det täckta området, detta drar in otroligt mycket ljus till ögonen.  


Ta den vita pennan eller creameögonskuggan och applicera denne ganska tjockt från ögonvrån till ungefär mitten av underögat. Lägg märke till att linjen smalnar av mot mitten och ger en illusion av  form till ögat.


  


Eftersom vitt får ögat att tappa sin naturliga form, markera nu tunt med eyeliner för att återge formen och ge dimesion till ögat. Linjen ska vara tunnast i ändarna och tjockats mot mitten. Den nedre linjen bör inte gå till mer än hälften av ögats längd eftersom de undre ögonfransarna oftast tunnas ut där.  


Lägg maskara och lösögonfransar och du har en ren och mycket söt look. Alternativt sätt lösögonfransar nere också, men låt inte dessa gå längre än den svarta eyelinern. Detta ger ett mer dockliknande utseende vilket också är väldigt sött och får en att se ytterst oskyldig ut.


  


    

Glad Vår


Produkter


Make up Store

- Snowflake eyeliner

- Max Lashes maskara

- Eyedust Mercery

- Cake eyeliner Black

- Lösögonfransar


Maybelline

- Dream Mousse


Max Factor

- Master Touch consealer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards