Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

summer green

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren?


Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugga och lägg den från ögonvrån och dra in den mot ögats mitt både uppe och nere.


Lägg sedan en guldgul ljus ögonskugga på resten av ögonlocket. Den fungerar som en varm grund för kommande färger.


När vi fått in solens strålar är det dags att lägga på lite grönska. Börja med en ljus grön skugga och lägg den över det gula.


Lägg nu ett tunt lager bronsbrun ögonskugga i fördjupningarna över ögonlocken som skuggning. Detta för att ge djup åt ögonen.


Ta nu en lite starkare grön och lägg på det gröna, lägg det från mitten av ögonlocket och dra skuggan utåt. Lägg även samma gröna under ögonen.


Ta nu fram maskara och eyeliner och linjera ögonen tunt för att återge ögats form. Jag valde att ge ögat en liten "kattsvans" eftersom det ser lite elegantare ut. Glöm inte att lägga eyeliner på den övre vattenlinjen, också kallat "osynlig eyeliner". Det gör att fransarna ser fylligare ut utan lösögonfransar och utan att bli dramatiskt.


Detta är en lätt sminkning som inte står ut för mycket och kan användas till vardags för att kanske sprida lite värme!


   

 

Vi önskar er en härlig höst!

Produkter


Make up Store

- cake eyeliner

- easy cover blue


Colossal

- mascara


Viva la Diva

- ögonskuggpalett pearl colors

 
 
ilhana

ilhana

24 september 2010 21:29

URSNYGGT

http://sorandom.org

 
Ingen bild

Hena

22 oktober 2010 14:56

Awesome! gillar den här

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 16 april 2010 10:55

   Våren är här och bara därför tänkte jag låna vinterns färg för att lysa upp tillvaron i slasket som råder på de flesta håll runt om i norden just nu. Denna rena look är både otroligt fin och framför allt enkel att göra. När foundation och ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards