Cherry Candle

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av cherrycandle - 12 oktober 2009 23:15

     

En perfekt clubb look, eller varför inte till en middag?


Börja som vanligt med att täcka inperfektioner och preparera med primer för hållbarhet och en snällare arbetsyta.

     


Grunfärgen jag använt är champange kom ihåg att överdriva highlights vid brynet och ögonvrån. Ta sedan en svart ögonskugga, täck ögongloben och överskrid yttre kanten som på bilden nedan. Med en guldglittrig ögonskugga, lägg ett tunt lager för att det guldiga ska komma med när du mixar bort den hårda kanten som blir.

     


Blanda champangefärgen och den svarta tills den bara är en skugga. Ta champange ögonskuggan igen och placera ca. en fjärdedel in från ögonvrån under ögat. Ta den svarta och linjera resten av underögat, mixa färgerna där de möts, både nere och uppe.

     


Lägg nu ett nytt tjockt lager med guldglitter ögonskugga över ögongloben och dra ut det i en ovalform som på bilden nedan. Markera med svart eyeliner, ganska tjockt, både nere och uppe och låt linjerna mötas i ett litet v för att återge formen på ögat. Måla även vattenlinjen. Märk väl att den nedre linjen inte går hela vägen till ögonvrån utan stannar ca en tredjedel innan. Vattenlinjens svärta och underögats linje går ihop och tunnas ut i en stilig spets.

     


Borsta försiktigt bort all ögonskugga som fallit under ögat och glöm inte mascara. Använd gärna lösögonfransar vilket ger en ännu mer dramatisk och sexig look.

     


     

Redy for takeout!


Produkter:

Vevay

- ögonskugg palett


Make Up Store

- Microshadow champange

- Eyedust Golden Mane

- Cake eyeliner i svart

- Max lashes i svart

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards