Cherry Candle

Alla inlägg under januari 2011

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa! 


Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena redskap och självklar rena händer! Här klippte jag ut en mall och tog en svamp för att fylla i de vita ränderna.

 

Ta en varm brun skugga och fyll i mellanrummen och skugga gärna vid hårfästet också. Låt det vara stakare längre ut mot öronen och tona ut in mot ansiktet. Det ger en fin struktur som bara ska anas bakom håret.

 


Använd en vit bas och fyll i hela området mellan ögonfransarna upp till brynen.

 

Ta sedan den bruna skuggan igen och följ ögonglobens linje och gör en V form längst ut och låt större delen av det vita synas igenom.

 

 

   Fyll i den vita skuggan precis under ögonbrynen för mer djup åt ögonen och om det känns som att ni vill ha mörkare brun är det läge att bygga upp det nu.  

Ta en shimrande vit ögonskugga och fyll i på ögonlocken och i ögonfrån, ni vill få in ljus till ögonen. Ta sedan en vit eyeliner och fyll i vattenlinjen.

 

 

Nu tar ni en svart eyeliner och linjerar ögonen på samma sätt som visas nedan. Det är viktigt att ni drar ner formen på ögonen mot näsan eftersom det gör själva tigerögats form.

   

Glöm inte att lämna mellanrum mellan spetsarna och fyll i med vit eyeliner. Det för ingen om det kommer på ögonfransarna, blir bara bättre!

   

Här ifrån kan ni hoppa över stegen om ni vill ha sminkningen till vardags! Ta en avrt ögonskugga och gör en mall på ögonbrynen som ni sedan fyller i med svart eyeliner.

 

Skapa sedan ett mönster liknanade det nedaför, självklart är det bara exprimentera med hur ni själv tycker det ser bäst ut. Fyll i eventuella mellanrum med vit ögonskugga för mer dimesion och konstrast.

 

Du är klar! Jag använde mig av den vita skuggan för att även markera näsbenet mer och ge färg åt läpparna. Vasselin och ögonskugga och du kan göra vilken färg du vill!

Lycka till!


Produkter


Make up store

- cake eyeliner i svart

- vit eyeliner


Viva la diva

- Ögonskuggspalett

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!


Kommer lägga upp en sminkning som verkligen är i senaste laget, men då har ni något att titta på tills vidare! Har massor av ideér uppskissade, men har haft allt för lite tid att göra något av dem!


Nu är det ett nytt år och jag ska försöka bättra mig!


God Fortsättning!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards