Cherry Candle

Alla inlägg under november 2010

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.


Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögonbryn området eftersom det kommer sitta fjädrar där vilket kommer dölja dem ändå. Lägg en grund med en vit skugga längst in i ögonvrån, lämna dock området under ögonbrynet. Lägg sedan en turkos skugga på 2/3 av ögonlocket.


Ta en blå ögonskugga och lägg nu denna på den yttre tredjedelen av ögonlocket på den turkosa skuggan. Det kommer ge en fin övergång mellan mörk och ljus skugga senare.


Ta nu en brun skugga och lägg markerande på större delen av ögat som på bilden nedan. Märk väl att den bruna linjen under ögat lämnar ett utrymme mellan vattenlinjen och den bruna ögonskuggan.


Markera en V-form med en svart ögonskugga i yttre kanten på ögat, detta är en mall för eyeliner samtidigt som den gör kanterna mjuka och ger ögat djup.


Fyll i den svarta skuggan med eyeliner samtidigt som du ger tillbaka formen till ögat. Låt linjerna mötas runt hela ögat och skapa en cateye liknande form. Lägg även eyeliner på vattenlinjen och glöm inte att behålla mellanrummet mellan den svarta och bruna linjen.


Fyll i allt det svarta med eyeliner, men mjuka upp linjen mellan det blåa och svarta med den svarta ögonskuggan.


Ta nu en ljusgrön ögonskugga eller eyeliner och ringa in ögat som på bilderna.


Ta den turkosa ögonskuggan och skapa ett nytt ögonbryn under ditt riktiga ögonbryn. Låt den turkosa linjen glida ner efter näsan och fyll i mellanrummet med den ljusgröna skuggan eller eyelinern.


Använd vit eyeliner och markera ögonvrån. Blanda det vita med det bruna och blåa på ögonlocket och låt den vita eyelinern gå in i mellanrummet under ögat.


Limma fast fjädrar över ögonbrynen och måla dit de halvcirkel formade partierna för att slutföra fjäderformen. Du tar svart ögonskugga och gör de mörka linjerna, sedan lägger du turkos och avslutar med en linje av grönt.

Ingen maskara, det är färdigt!


Produkter


Make up store

- cake eyeliner

- white liner


Viva la diva

- ögonskugg palett

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda båda lookarna till vardags om man tonar ner dem lite och de är perfekta för en kommande maskeradfest!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards