Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Pinkish birthday princess

Av cherrycandle - 14 februari 2010 23:26

Denna look är söt och snygg men inte för flashig. Eftersom jag fyller år denna månad fick den det nuvarande namnet och looken passar utmärkt i kärlekens ljuva tecken.


Tvätta, smörj och preparera. Dessa grunder är vesäntliga för att slutresultatet ska bli bästa möjliga. Täck alla orenheter och dylikt och du är redo att påbörja själva sminkningen.


Börja med en vit shimrande ögonskugga och lägg över hela ögat som på bilden nedan. Lägg lite extra färg vid ögonvrå och fransar för att få lite lyster och dra in ljus till ögonen. Försök lägga ordentligt med vitt på själva ögonlocken eftersom dessa ska vara vita.


Jag har jobbat med tre rosa nyanser. Den första är en ljus, ganska blygsam och blek rosa som täcker en ganska stor bit av den yttre/övre delen av ögat. Börja applicera i det yttre v och blanda ut det med det vita, det ska inte bli någon form av hårda kanter och färgen ska kännas difus och vara svår att lägga märke till eftersom den utgör en yttre grund som suddar ut skarpheten mellan det vita och rosa. Lägg märke till att det rosa aldrig når den yttre änden på själva franskanten utan svävar som en suddigt moln över det vita.


Använd en klar seriserosa nyans och bygg upp det uttre v:et. Denna ton drar in mer värme kring ögonen, låt det rosa möta franskanens ytterände och dra försiktigt in färgen över ögongloben, med detta får ögonen mer dimension.


Lägg nu på en mörkrosa nyans men håll förgen i det ytte v:et där ögongloben bildar gropar och blanda ut färgen för att få bort alla hårda kanter och verkligen ge ett djup till ögonen. Blanda de två mörkare rosa och lägg tunt undet kanten på ögat men bara på yttre kanten ca 1/3 bit in.


Lägg nu en tunn linje uppe och nere med svart eyeliner för att återge ögats form. Låt linjerna mötas och efter tycke och smak kan ni justera linjens längd.


Lägg maskara uppe och nere för att rama in ögonen ordentligt. Eftersom det ska vara en söt men festlig look som passar hela dagen har jag valt att inte använda lösögonfransar, men jag kommer visa några tips och tricks man kan använda lösögonfransar till så snart jag hinner.


Ha en härlig alla hjärtans dag och gå genom februari i kärlekens tecken!

Lycka till!


Produkter:


Viva La Diva

- 48 highpearl ögonskuggepalett


Make Up Store

- cake eyeliner

- max lashes i svart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards