Cherry Candle

Alla inlägg under november 2009

Av cherrycandle - 11 november 2009 22:15

   En look för den som vill vara både söt och sexig.



Börja med att preparera ansiktet, det är viktigt att använda en fuktkräm under foudation och dylikt. Om du håller huden elastisk ligger sminket finare och du undviker mer eller mindre uppkomsten av vad jag kallar sminkrynkor.



   Använd en vit ögonskugga och täck hela ögonlocken och underögonbrynen, ta även in det vita lite vid sidan av näsan ner mot ögonvrån, detta ger dig en ljus bas att börja på.



   Ta sedan en varm rosa ögonskugga eller rouge och täck hela ögongloben. Forma sedan en fjärilsliknande form utanför och dra upp den rosa skuggan ganska nära ögonbrynen.



   Använd en lila nyans och täck halva ögonlocken, dra sedan ut skuggan och skapa en snirklig spets, lite cateye liknande form. Glöm inte att lägga lila på undre delen av ögat, men bara ca en fjärdedel in för att låta det lila uppe möta det lila nere.

  

  



Ta din favorit eyeliner i svart och linjera ögonen tunt, dra dessutom ut linjen ganska långt utanför kanten på ögat och avsluta i en smal spets. Lägg nu även till en extra ögonfrans som på bilderna nedan, detta ger en effekt av längre och framför allt fylligare ögonfransar. Med samma eyeliner linjera ungeför halva nedre ögonfransarna och låt linjerna mötas, fyll i spetsen för att få effekten av längre och stötte ögon.

  

  

När du är färdig lägg till lösögonfransar och måla dem samman med dina riktiga ögonfranasr med hjälp av maskara. Du kommer få en snygg och stilren look.

     

Tack för att ni läser min blogg och lycka till!


Produkter:


Vevay

- ögonskugg palett

- lipgloss


Make Up Store

- cake eyeliner

- max lashes


övrigt:

- lösögonfransar

Av cherrycandle - 7 november 2009 21:46

Halloween är över, men maskerad kan man ha ändå. Jag ursäktar för min inaktivitet, men det har varit fullt upp och nu har jag äntligen en lugn stund över. Här är ett aningen försenat halloween/maskerad tips!


Du Behöver: Ståltråd, sytråd, synål, knappnålar, papper, penna, sax och ett tunt men stumt tyg.


Börja med att rita upp en form på ett stort papper, jag har gjort en enkel version men ni kan forma vingarna som ni anser passar. (Min kisse ville vara med och hjälpa till)


Ta ståltråd och forma efter mallen, om det är för tungt att bända med fingrarna använd en tång.


Klipp ut pappersmallen.


Använd mallen till att bestämma storlek på tyget och nåla fast tyget för att det ska bli stabilt att klippa ut. Ni vill inte att det glider omkring när ni ska klippa ut formen.


Klipp tyget med ca 1cm kant över.


Vik kanten och justera medans ni nålar fast det ordentligt runt ståltrådsformen.


Sy noggrant fast tyget, detta kräver massor med tålamod och tar ganska lång tid, men det blir fint när det är klart. Klipp bort oönskade kanter, men var försiktig att inte klippa där tråden fäster tyget, det sista ni vill är att börja om!När ni är klara kan ni dekorera vingarna som ni vill och för att fästa dem på ryggen, använd tråd eller silvertejp. Om ni använder tejp se till att tejpen täcks när ni har på dem.


Lycka till allesammans!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards