Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Red Christmas Cutie

Av cherrycandle - 29 december 2009 03:05

   Denna look passar utmärkt till festligheter under december månad, have fun!


Börja med ett rent ansikte, dölj inperfektioner och lägg en vit eller ljus ögonskugga som grund.  Kom ihåg att överdriva vid ögonbryn och ögonvrår.



   Lägg en kompakt röd ögonskugga, eller som i mitt fall teater smink i rött.  Det går att fästa glitter direkt på detta underlag men man måste vara snabb som attan och vi vill inte ha det slarvigt.


   Preparera det röda området med vaselin eller en genomskinlig läppglans (var noga med var) och applicera försiktit rött glitter med en pensel. Glittret fastnar överallt där du preparerat var även noga med att ta bort glitter som ligger löst nära ögonen.


   Använd en svart vätskebaserat eyeliner och lägg  en ganka tjock linje uppe och nere för att redefiniera formen på ögonen. Linjera bara hälften av nedre delen.


 

Ta nu en bronsfärgad ögonskugga med starka piggment och skugga i fördjupningarna vid ögonglogerna på samma sätt som bilderna nedan. Detta för att få djup i ögonen. Använd lite brons och lägg tunt på undre linjen.



   Använd den vita eller annan ljus ögonskugga och applicera i ögonvråna. Dra upp det ljusa och låt det svagt möta bronsögonskuggan uppe och nere, på detta sätt får du in ljus i ögonen.



   Svart maskara och ett par lösögonfransar, glöm inte att måla de nedre ögonfransarna.

   Färdig! Lycka till!


     

God Jul och Gott Nytt År


Produkter:


Vevay

- ögonskuggpalett, vitt


Make Up Store

- Cake Eyeline

- Max Lashes

- Eyedust i Bronze


Bruynzeel

- teatersmink palett, rött


Övrigt: Lösögonfransar, rött hobbyglitter och vasselin

 
 
Ingen bild

nyfiken

29 december 2009 03:51

snyggt! har funderat på om det går att sminka med rött =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards