Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Fairy Wings

Av cherrycandle - 7 november 2009 21:46

Halloween är över, men maskerad kan man ha ändå. Jag ursäktar för min inaktivitet, men det har varit fullt upp och nu har jag äntligen en lugn stund över. Här är ett aningen försenat halloween/maskerad tips!


Du Behöver: Ståltråd, sytråd, synål, knappnålar, papper, penna, sax och ett tunt men stumt tyg.


Börja med att rita upp en form på ett stort papper, jag har gjort en enkel version men ni kan forma vingarna som ni anser passar. (Min kisse ville vara med och hjälpa till)


Ta ståltråd och forma efter mallen, om det är för tungt att bända med fingrarna använd en tång.


Klipp ut pappersmallen.


Använd mallen till att bestämma storlek på tyget och nåla fast tyget för att det ska bli stabilt att klippa ut. Ni vill inte att det glider omkring när ni ska klippa ut formen.


Klipp tyget med ca 1cm kant över.


Vik kanten och justera medans ni nålar fast det ordentligt runt ståltrådsformen.


Sy noggrant fast tyget, detta kräver massor med tålamod och tar ganska lång tid, men det blir fint när det är klart. Klipp bort oönskade kanter, men var försiktig att inte klippa där tråden fäster tyget, det sista ni vill är att börja om!När ni är klara kan ni dekorera vingarna som ni vill och för att fästa dem på ryggen, använd tråd eller silvertejp. Om ni använder tejp se till att tejpen täcks när ni har på dem.


Lycka till allesammans!

 
 
Cilla

Cilla

7 november 2009 22:14

Åhh, va fina! Ska göra såna till dottern! :)

http://superiorpaints.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards