Cherry Candle

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Flashy Fairy look

Av cherrycandle - 11 november 2009 22:15

   En look för den som vill vara både söt och sexig.



Börja med att preparera ansiktet, det är viktigt att använda en fuktkräm under foudation och dylikt. Om du håller huden elastisk ligger sminket finare och du undviker mer eller mindre uppkomsten av vad jag kallar sminkrynkor.



   Använd en vit ögonskugga och täck hela ögonlocken och underögonbrynen, ta även in det vita lite vid sidan av näsan ner mot ögonvrån, detta ger dig en ljus bas att börja på.



   Ta sedan en varm rosa ögonskugga eller rouge och täck hela ögongloben. Forma sedan en fjärilsliknande form utanför och dra upp den rosa skuggan ganska nära ögonbrynen.



   Använd en lila nyans och täck halva ögonlocken, dra sedan ut skuggan och skapa en snirklig spets, lite cateye liknande form. Glöm inte att lägga lila på undre delen av ögat, men bara ca en fjärdedel in för att låta det lila uppe möta det lila nere.

  

  



Ta din favorit eyeliner i svart och linjera ögonen tunt, dra dessutom ut linjen ganska långt utanför kanten på ögat och avsluta i en smal spets. Lägg nu även till en extra ögonfrans som på bilderna nedan, detta ger en effekt av längre och framför allt fylligare ögonfransar. Med samma eyeliner linjera ungeför halva nedre ögonfransarna och låt linjerna mötas, fyll i spetsen för att få effekten av längre och stötte ögon.

  

  

När du är färdig lägg till lösögonfransar och måla dem samman med dina riktiga ögonfranasr med hjälp av maskara. Du kommer få en snygg och stilren look.

     

Tack för att ni läser min blogg och lycka till!


Produkter:


Vevay

- ögonskugg palett

- lipgloss


Make Up Store

- cake eyeliner

- max lashes


övrigt:

- lösögonfransar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:55

Som ni kanske förstår är detta ännu en maskeradfest sminkning. Den går dock utmärkt att använda till vilken fest som helst om ni hoppar över ränderna. Kommer säga till när det är dags att stoppa!    Börja som vanligt med ett rent ansikte, rena r...

Av cherrycandle - 3 januari 2011 23:19

Helt otroligt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen på senaste tiden. Ursäktar hemskt mycket för den låga uppdateringen och hoppas att det inte varit till problem för någon som sökt inpiration på min blogg!   Kommer lägga upp en sminkning ...

Av cherrycandle - 19 november 2010 14:12

Första djuret av två är alltså en påfågel. När jag gjorde den här looken tittade jag lite på hur påfågelns fjädrar ser ut samtidigt som jag ville ha fågelns form på ögat.   Börja alltid med ett rent ansikte och bygg upp grunden. Lämna dock ögo...

Av cherrycandle - 19 november 2010 13:05

Kommer lägga upp två lookar som har med djur att göra inom en snar framtid! De skulle igentligen varit till halloween, men eftersom jag inte hade tid att lägga upp allt innan själva halloween tar jag det nu istället. Det går självklart att använda bå...

Av cherrycandle - 24 september 2010 20:52

Sommaren lider mot sitt slut och det börjar bli kallare och mörkare. Varför inte låna lite av sommarens färger och hålla kvar sommaren? Börja alltid med rent ansikte och applicera foundation och annan grund. Börja med en pärlshimrande ögonskugg...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur mycket tid spenderar du på utseendet om dagen?
 ingen
 1-5 min
 5-10 min
 10-20 min
 20-40 min
 40-60 min
 Mer!
 Mycket!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards